Friday 30 November 2012

10 Astronaut Wanita India Melihat Tanda Kekuasaan Allah Di Angkasa Lepas



Ketika bahagian bumi lainnya nampak gelap, ternyata ada sebahagian kecil bumi yang nampak terang iaitu Mekah dan Madinah.
Sunita Williams 

Sunita William, seorang angkasawan/astronaut pertama India yang pada tanggal 2 Julai 2007 berada di angkasa luar, mengatakan bahawa dari atas seluruh permukaan bumi diliputi dengan kegelapan, namun betapa terkejutnya beliau  ketika melihat bumi dengan bantuan teleskop ada 2 tempat yang sangat berbeza, iaitu Mekah dan Madinah. Kedua tempat itu nampak terang jika dibandingkan dengan tempat-tempat yang lainnya. Masya Allah, Allah Maha Besar.

Keterangan: sebelah kiri adalah kota Madinah dan kanan adalah kota Mekah, Saudi Arabia

Selain itu, fenomena lain yang ditangkapnya adalah ketika gelombang suara dari bumi tidak mampu menembusi luar angkasa, ternyata suara Adzan kedengaran. Apakah ini suatu  perkara yang dianggap pelik atau merupakan suatu jalan dari Allah untuk menunjukkan  tanda-tanda kebenaran kepada beliau. 

Sunita Williams sendiri adalah seorang astronaut kelahiran Ohio tanggal 19 September 1965 dan orang tuanya berketurunan India-Slovenia. Bernikah dengan Michael J. William, seorang Polisi Federal di Oregon, USA. Sebagai astronomi pertama India, dia memegang rekod perjalanan luar angkasa untuk wanita : berada diluar angkasa terlama (195 hari), dan berjalan diluar angkasa selama 29 jam, 17 minit.

Read more: http://manmala.blogspot.com/2011/09/astronaut-wanita-india-melihat-tanda.html#ixzz2DlMGexmR

3 comments:

  1. Blog yang menarik..penuh ingatan dan beri keinsafan betapa besarnya kuasa Allah..terima kasih dengan perkongsian ini..

    ReplyDelete
  2. t kasih, sama-samalah kita bertukar ilmu.

    ReplyDelete